Позакласні заходи


Позакласна робота з математики – це заняття, які проводяться в позаурочний час, ґрунтуються на принципі добровільної участі, мають на меті підвищення рівня математичного розвитку учнів і цікавості до предмета за рахунок поглиблення і розширення базового змісту програми. Позакласні заняття можна будувати як на матеріалі, лише посередньо пов'язаному зі шкільною програмою, так і на матеріалі, який безпосередньо межує з темами обов'язкової програми, але не дублює цю роботу, а поглиблює і дещо розширює її.
Позакласна робота з учнями, які виявляють до вивчення математики підвищений інтерес, відповідає наступним виховним цілям:
1. Пробудження і розвиток стійкого інтересу учнів до математики.
2. Розширення і поглиблення знань учнів з програмового матеріалу.
3. Оптимальний розвиток математичних здібностей у учнів і привиття учням певних навичок науково-дослідницького характеру.
4. Виховання високої культури математичного мислення.
5. Розвиток у учнів уміння самостійно і творчо працювати з навчальною і науково-популярною літературою.
6. Розширення і поглиблення уявлень учнів про практичне значення математики в техніці і практиці.
7. Розширення і поглиблення уявлень учнів про культурно-історичну цінність математики, про ведучу роль математичної школи у світовій науці.
8. Виховання у учнів почуття колективізму і вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною.
9. Встановлення більш тісних ділових контактів між вчителем математики і учнями і на цій основі більш глибоке вивчення пізнавальних інтересів і запитів учнів.
10. Створення активу, здатного надати вчителю математики допомогу в організації ефективного навчання математиці всього колективу даного класу




Види магічних квадратів

Напівмагічні квадрати
на сумах:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках.
Напівмагічні квадрати
на добутках:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках.
Нормальний квадрат
на сумах:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках;
-          по усіх діагоналях.
Нормальний квадрат
на добутках:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках;
-          по усіх діагоналях.
Симетричний квадрат
 на сумах:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках;
-          по усіх діагоналях;
-          по усіх симетричних клітинках
Симетричний квадрат
 на сдобутках:
-          по усіх стовпцях;
-          по усіх рядках;
-          по усіх діагоналях;
по усіх симетричних клітинках

Означення: якщо в квадраті рівні суми або добутки чисел тільки в рядках і стовпцях то він називається  напівмагічним.
Означення : нормальним називається магічний квадрат на сумах, заповнений цілими числами від 1 до n2
 


 Практичне розвязування магічних квадратів.
Приклад 1
16


8


20



4
24
 Приклад 2
24

9



15
27


21

Цікава прогресія 8 клас

              


Цікаві задачі та завдання на кмітливість


Задачі для допитливих


Космічна математика

Математична Вікторина 5 клас 





Математичний турнір між 5 класами

Ми раді вітати вас на святі математики. Сьогодні зустрічаються дві команди веселих і кміт­ливих знавців математики — учнів 5-А і 5-Б класів. Вітаємо їх.
Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела й без зла.
А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне
Нам разом з вами, друзі.
Хто ж буде в цім почеснім крузі?
(Представлення членів журі.) 
Ведучий.    
  Отож, журі, місця займайте
І нас по правді розсудіть.
А ви, команди, поспішайте.
Усе про себе розкажіть.
(Вітання, представлення команд.)
Команда 5-А класу.       
                  Вас вітає команда,..
Наш девіз: «Будемо активно мислити»
Команда 5-Б класу.
Вас вітає команда. .
Наш девіз: «Нехай розум переможе силу».
 1 конкурс «Розминка»
 (Запитання ставлятьсяпо черзі  командам.  Кожна правильна  відповідь 1 бал.)
1.        Скільки нулів у кінці добутку чисел від 1 до 10? (Два нулі.)
2.   Скільки буде десятків, якщо два десятки по­множити на два десятки? — сорок де­сятків.)
3.   Задумане число збільшили в 9 разів, потім змен­шили з 9 разів, вийшло 9. Яке задумали число? (9.)
4.   Штучний супутник Землі робить один оберт за 1 год. 40 хв., а другий оберт — за 100 хв. Як це поясни­ти? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)
5.   Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? (2 год.)
6.   Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань про­біг кожний кінь? (30 км.)
7. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
8. Плюс без палички (мінус)
9. .Скільки всього двоцифрових натуральних чисел? (90)
10.. Яка цифра широко відома у світовій політиці – та ще з епітетом «велика»? (сімка)
11.На який кут повертається солдат за командою «кругом»? (1800)
12.Яку частину години становить 20 хв? (третю)
13.Найбільше натуральне число? ( не існує)
14.Яке число ділиться на всі числа без ос­тачі?(Нуль)
15.Перекреслений мінус (плюс)
16. Заєць знайшов 8 морквин, всі з’їв, крім трьох. Скільки залишилось морквин? (3)

     2 конкурс «Слова»
У слові «клас» аж сім літер веселих, відомих усім. На кожну літеру вам потрібно придумати математичний термін. (Виграє команда, що придумає більше термінів, кожний термін — 1 бал.)
Конкурс для  вболівальників (Поки команди працюють над завданням)

Ведучий 1. Для вболівальників кожної команди пропонується  завдання — продовжити прислів’я. Правильна відповідь 1 бал для команди.
І команда
1. Краще один раз побачити, … .                                        (ніж сім разів почути)
2. За одного вченого … .                                                      (десять невчених дають)
3. Де сім господинь, … .                                                      (там хата неметена)
4. У семи няньок … .                                                            (дитина без ока).
ІІ команда
5. Одна голова добре, … .                                                     (а дві краще)
6. Сім п’ятниць … .                                                               (на тиждень)
7. Сім разів відмір, … .                                                         (а один раз відріж)
8. Кінь на чотирьох … .                                                        (і то спотикається)

3 конкурс   капітанів «Далі-далі»
Ведучий 2. Капітанам пропонуються завдання  на які вони відповідають, якщо не знають відповіді кажуть «Далі-далі». (Правильна відповідь 1 бал.) Час обмежений 5 секунд на відповідь
Завдання 1 капітану
1. Ім'я, якої казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини?  (Дюймовочка).
2. Один чоловік, купивши три кози, заплатив за них 3000 грн. По чому пішла кожна коза?(по землі)
3. Чому дорівнює добуток всіх чисел? (0)
4. Важка праця школяра? (Навчання)
5. Сім днів і сім ночей. ( Тиждень)
6. Скільки вух у трьох мишей (6)
7. Сота частина гривні? (копійка)
8. Рік тому Галинці виповнююсь 5 років. Якого віку вона буде через 5 років? - (11 років)
Завдання  2 капітану
1. Робоче місце школяра (Парта)
2. Пуд – це… (16кг)
3. Диня коштує 3 грн. та ще півдині. Скільки ко­штує диня? (6 грн
4. Сорок п’ят і сорок п’ят буде ( 80 п’ят)
5. Сьогодні вночі йшов дощ. Чи можна чекати на сонячну погоду через три доби?-(Ні).
6. Скільки лап у двох ведмежат? (8)
7. Чи вистачить 40гривень, щоб купити 3 альбоми по 16 гривень кожний?
(Ні. Не вистачить 8 гривень.)
8.У якому випадку добуток двох чисел дорів­нює множнику? (Коли один множник  дорівнює 1)

4 конкурс «Запитання зі скриньки»
 (Запитання  команди беруть  по черзі зі скриньки, на міркування півхвилини, кожна відповідь 1 бал )
1. У воді опинилася десята сходинка мотузко­вих сходів теплохода. Почався приплив — вода за годину піднімається на 30 см. Між сходинками від­стань 15 см. Через який час вода сховає шосту схо­динку?
(Цього не  буде, пішохід піднімається разом із водою.)

2.  Електропогяг  їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км за годину. У тому самому напрямі — зі сходу на захід — дме вітер, але зі швидкістю 50 км за годину. У якому напрямі відхиляється дим від потяга?
      (Електропотяг  бездимний.)

3.  Два в квадраті — 4, три в квадраті — 9. Чому до­рівнює кут у квадраті? (90°.)

4.  Величина кута 30°. Чому вона дорівнюватиме, якщо розглядати цей кут з лупу з двократним збіль­шенням? (30°.)

     5.У родині в кожного із шести братів є по сестрі. Скільки дітей у ній родині?(7)

     6.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скіль­ки він буде важити, якщо   стане на дві ноги? (5 кг.)
 7.Диня коштує 3 грн. та ще півдині. Скільки ко­штує диня? (6 грн.)

     8. Рік тому Галинці виповнююсь 5 років. Якого віку вона буде через 5 років? - (11 років).

9. Па уроці фізкультури усі учні вишикувались в один ряд довжиною 25м. Скільки учнів було на уроці, якщо відстань між сусідніми школярами 1м? - (26 учнів).

10.У колесі 10 шпиць. Скільки проміжків між  ними? (10.)

5 конкурс  Гра – жарт.
У ній беруть вболівальники команди. (Команда, яка виграла  отримує 1 бал)
Завдання. Назвати або проспівати куплет пісні, в якій зустрічаються числівники.
Наприклад. «Ой на горі два дубки», «Маруся раз, два, три..», «Жили у бабусі два веселих гуся», «Одна калина за вікном», «Ты отказала мне два раза»

6 конкурс - «Ой, не можу»
Ведучий 1. Проводимо гру для команд « Ой, не можу». Для перемоги у цій грі потрібно бути уважним і знати математику на рівні початкової школи
Ведучий 2. У коло стає по  4 учасники з кожної команди. По черзі називають числа натурального ряду за винятком тих, які діляться на 3, або містять цифру 3. Замість цих чисел потрібно говорити  «ой, не можу» (Команда у якій залишився гравець отримує 1 бал).

7 конкурс Розгадай ребус»  (Правильна відповідь 1 бал)

Ведучий 1. Хто порушує правило, вибуває з гри. Команда, що перемогла отримує 2 бали.
Ведучий 2. Журі оголошує результат. Команди нагороджуються призами.

Ведучий 1. Нехай удача вам завжди посміхається. Надійні друзі супроводжують повсюди. І лиш щасливі випадки в житті трапляються. І щастя, й радість поруч будуть.







 Робота жюрі

 Конкурс "Розминка"
 Конкурс "Розгадай ребус"
 Конкурс капітанів
Нагородження переможців

Немає коментарів:

Дописати коментар